Matura

Egzamin maturalny w 2025 r.

 

Możliwość rezygnacji z maturalnego egzaminu z przedmiotu dodatkowego na maturze 2025 dla uczniów technikum

Jeżeli uczeń/absolwent zdał egzamin zawodowy z drugiej kwalifikacji oraz ma zdaną pierwszą kwalifikację (czyli ma zdane obie kwalifikacje) to uczeń/absolwent może zrezygnować z przystąpienia do egzaminu maturalnego z przedmiotu dodatkowego lub przedmiotów dodatkowych na poziomie rozszerzonym.

Rezygnacja składana jest w sekretariacie szkoły ul. K. Osińskiej 8, na (Informacja o sposobie organizacji i przeprowadzania egzaminu maturalnego w 2025 r. – ZAŁĄCZNIK 5c)

do procedur maturalnych w terminie do 22.04.2025 r.

Jeżeli uczeń nie zrezygnuje ze zdawania egzaminu maturalnego z przedmiotu/przedmiotów dodatkowych na poziomie rozszerzonym, to aby zdać całą maturę, musi  przystąpić do egzaminu z przedmiotu dodatkowego zadeklarowanego w deklaracji maturalnej, ale osiągnięty wynik nie wpływa na zdanie egzaminu maturalnego.

 

Deklaracje na maturę w maju 2025 r.

Uczniowie klas maturalnych w roku 2024-2025 składają e-deklarację tylko w formie elektronicznej do dn. 07.02.2025 r. w systemie ZIU na stronie internetowej: https://ziu.gov.pl/login Informacje na temat wypełniania przekazane zostały w wiadomości dziennika Librus.

Logowanie do ZIU jest możliwe przy użyciu loginu i hasła otrzymanego od dyrektora szkoły lub dyrektora OKE lub przy użyciu profilu zaufanego, e-dowodu lub bankowości elektronicznej.

Link do Instrukcji składania i przyjmowania e-deklaracji: Instrukcje składania i przyjmowania e-deklaracji

Absolwenci składają deklarację tylko w jednej postaci – papierowej w sekretariacie szkoły albo elektronicznej również do dnia 7 lutego 2025 r.

Deklarację w postaci elektronicznej (e-deklarację) zdający może wypełnić i złożyć w Zintegrowanym Interfejsie Użytkownika (ZIU) na stronie internetowej: https://ziu.gov.pl/login.

Jeżeli wraz z deklaracją zdający składa inne dokumenty, np. orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, zaświadczenie lekarskie, opinię poradni psychologicznopedagogicznej, świadectwo ukończenia szkoły, dyplom zawodowy itd., i chce złożyć e-deklarację, wówczas zobowiązany jest przygotować wyraźny skan każdego dokumentu i przesłać te pliki (skany) jako załączniki do deklaracji. W e-deklaracji jest również zobowiązany złożyć oświadczenie o zgodności skanów z papierowymi oryginałami dokumentów, które załącza do deklaracji.

Absolwent danej szkoły (sprzed 2025 r.) może wystąpić do dyrektora tej szkoły z wnioskiem o nadanie loginu i hasła do ZIU (załącznik 5a) do 15 stycznia 2025 r. Dyrektor szkoły przekazuje login i hasło w terminie 7 dni roboczych od otrzymania wniosku od absolwenta na adres korespondencyjny lub adres e-mail wskazany przez zdającego we wniosku.

  • Uwaga: Każdy absolwent ma obowiązek upewnić się, czy nie dotyczy go obowiązek wniesienia opłaty za egzamin

Komunikaty dyrektora CKE:

 

 

 

Ułatwienia dostępu