• S6
  • S1
  • S4
  • S2

logoszkoly

ZlotaTarcza2018

Plakat2018w

Uwaga Gimnazjaliści!
Zapraszamy na Dzień Otwarty w ZSP nr 2 w Siedlcach
6 kwietnia 2018 r. (piątek) w godz. od 9.00 do 13.00

Proponujemy:

  • Zwiedzanie szkoły z przewodnikami - uczniami
  • Prezentację kierunków kształcenia w zawodach: ekonomista, logistyk, handlowiec, technik organizacji reklamy 
  • Prezentację „państw - ambasad” krajów, których języków uczymy się w „Ekonomiku” i z którymi współpracujemy przy realizacji dużych i mniejszych projektów
  • Prezentację ofert kół zainteresowań: sportowych, strzeleckich, muzycznego, fotograficznego, reklamy
  • Porcję dobrej zabawy, czyli Karaoke and Dance Show, jako „imprezę” towarzyszącą.

W dniach 26-27.03.2018r. w naszej szkole miały miejsce rekolekcje wielkopostne. Młodzież miała okazję wysłuchać śpiewu piosenek religijnych w wykonaniu scholi katedralnej "Nie śpijcie! Nie!" oraz świadectwa nawrócenia jednego z jej uczestników. Wygłoszone katechezy na temat wiary ks. Łukasza Szczeblewskiego i ks. Tomasza Koprianiuka, wzbudziły w młodzieży refleksję nad własnym życiem i wiarą w Boga. W ramach trwających rekolekcji młodzież mogła obejrzeć film " Moja Miłość" w kinie Helios. 

Dnia 23 marca 2018 roku grupa uczniów z klasy 2c przeprowadziła pierwsze warsztaty finansowe jako projekt społeczny realizowany w ramach olimpiady "Zwolnieni z teorii". Przedsięwzięcie nosi nazwę "Lekcje z Panem Pieniążkiem". Uczniowie opowiedzieli koleżankom i kolegom ze szkoły podstawowej (kl. 2b i 3e z SP4) o historii pieniądza oraz zapoznali ich z podstawowymi zabezpieczeniami obecnych banknotów. Nie zabrakło też gier, zabaw, pamiątkowych fotografii. Mali goście zadowoleni i uśmiechnięci opuścili mury naszej szkoły, a my oczekujemy na kolejne grupy.
Opiekunem zespołu projektowego jest pani Grażyna Lech.

23 marca 2018 r. klasa II F LO uczestniczyła w zajęciach biologicznych zorganizowanych przez pracowników Ogrodu Botanicznego PAN w Powsinie. Zajęcia składały się z trzech części: pierwszą stanowiła prezentacja multimedialna, wzbogacona materiałami filmowymi, drugą - warsztaty, polegające na własnoręcznym wykonaniu przez uczestników preparatów mikroskopowych, ich obserwacja i analiza i trzecią część warsztatów stanowiła wycieczka terenowa do ogrodu. Opiekunami wycieczki były p. A. Sawicka i p. A. Sempruch.

Dnia 23 marca uczniowie klasy 2c uczestniczyli w symulacyjnej grze edukacyjnej „Jak osiągnąć sukces?”, która jest projektem realizowanym przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową pod honorowym patronatem Prezydenta RP Andrzeja Dudy.
Rozgrywki były poprzedzone merytorycznym wprowadzeniem, wyjaśniającym podstawowe hasła związane z edukacją finansową.
Celem gry jest ukazanie uczniom, osobom w niedługim czasie wkraczającym na rynek pracy, że poziom życia i tzw. sukces życiowy zależy w dużym stopniu od decyzji zawodowych oraz racjonalnego gospodarowania środkami finansowymi.
Zadaniem uczestników jest osiągnięcie jak największej wartości majątku w wieku 65 lat.
Gra ma charakter pracy w grupie w formule symulacyjnej i składa się z 5 etapów odpowiadających fazom cyklu życia. Uczniowie podejmują decyzje: finansowe, zawodowe, ubezpieczeniowe i inne, dotyczące wydatków konsumpcyjnych (np. zakupu/remontu mieszkania, samochodu, wyjazdu na wczasy).
W trakcie gry spotykają ich różne zdarzenia losowe, które mogą pozytywnie lub negatywnie wpłynąć na posiadany budżet (choroba, nieplanowane wydatki, awans, utrata stanowiska).
Uczniowie z dużym zaangażowaniem realizowali poszczególne zadania. Bardzo aktywnie dyskutowali, argumentowali propozycje decyzji podejmowanych na poszczególnych etapach gry.
Ich sukcesem jest fakt, że żadna z grup nie musiała ogłosić upadłości konsumenckiej i zakończyć gry przed czasem. Zgodnie podsumowali: super nauka i zabawa w jednym!
Grę prowadziła pani Grażyna Lech.

Powiedz mi, a zapomnę.
Pokaż - zapamiętam.
Pozwól mi zrobić, a zrozumiem.

KONFUCJUSZ

W tym roku, wzorem lat poprzednich, w dniach od 9 marca do 15 marca odbyło się IV Święto Nauk Ścisłych w Ekonomiku. W ramach tego święta uczniowie uczestniczyli w warsztatach, konkursach, pokazach.

9 marca 2018 r.
Odbyła się 16 edycja szkolnego konkursu CYFROMANIAK.
W kategorii klas I – II najlepszą okazała się Martyna Augustyniak z klasy 2a,
w kategorii klas III – IV pierwsze miejsce zajęła Alicja Błąd z klasy 3a.
Gratuluję zwycięzcom.

12 marca 2018 r.
Uczniowie klas pierwszych: 1a, 1c i 1r uczyli się liczyć na sorobanie (japońskim liczydle) z nauczycielem matematyki mgr Karolem Sieńkowskim z Zespołu Szkolnego w Cegłowie, podczas warsztatów pt.: "Soroban, czyli jak liczą w Japonii".
Pan Karol Sieńkowski jest popularyzatorem sorobanu, autorem książki „Sprawnie liczę na sorobanie”. 31 stycznia br. jako pierwszy Polak, podczas wizyty w Japonii, zdał egzamin na nauczyciela sorobanu w stopniu 4 kyu i 4 lutego br. odebrał japoński certyfikat nauczyciela sorobanu. Tym samym stał się jedyną w Polsce osobą uprawnioną do certyfikowania uczniów i nauczycieli do poziomu 4 kyu.

13 marca 2018 r.
Uczniowie klasy 1a i 1l zaprezentowali proste doświadczenia fizyczne, które można wykonać w domu. Doświadczenia dotyczyły optyki, ciśnienia w gazach i cieczy. Podczas prezentacji uczniowie wyjaśnili zachodzące zjawiska opierając się na prawach fizyki, jak również wskazując gdzie takie zjawiska zachodzą w otaczającym nas świecie.

14 marca 2018 r.
Anna Zabłocka, Martyna Sieczkiewicz, Anna Lisowiec, Marcin Miazio – przedstawiciele koła Naukowego Studentów Matematyki GRAF na wydziale Nauk Ścisłych Uniwersytetu Przyrodniczo - Humanistycznego w Siedlcach, poprowadzili warsztaty nt. "Teoria węzłów i supłów w praktyce", dla klasy 3a uczącej się matematyki na poziomie rozszerzonym. Radosław Król, Mariusz Rytel poprowadzili warsztaty o liczbach dla uczniów klasy 1f.
14 marca, w Międzynarodowym Dniu Liczby Pi, uczniowie klasy 2a włączyli się w ogólnopolskie obchody Dnia Matematyki 2018, przygotowane z inicjatywy Stowarzyszenia Doskonalenia i Rozwoju 4improve, objęte patronatem merytorycznym przez e-math.pl i patronatem honorowym Ministra Edukacji Narodowej. Uczniowie w czterech zespołach przystąpili do konkursu i rozwiązywali przygotowane zadania, pod wspólnym hasłem "Matematyka od kuchni", doskonale się przy tym bawiąc.

W „Grach i zabawach matematycznych” uczestniczyła klasa 1L, której uczniowie podzieleni na 5 grup zmagali się z różnymi zadaniami i rebusami rozwijającymi pamięć, spostrzegawczość, logiczne myślenie. Zajęcia przygotował W. Zych z pomocą 5 uczennic z klasy 3a.
Uczniowie klasy 3c uczestniczyli w „Potyczkach z przedmiotami ścisłymi” na platformie internetowej Quzizz, odpowiadając na pytania z matematyki, fizyki, chemii przygotowane i umieszczone przez P. Jakubika. Najszybciej i najwięcej poprawnych odpowiedzi udzielił Bartek Wysokiński z klasy 3c.

W klasie 2l na lekcji informatyki uczniowie rysowali wykresy funkcji matematycznych w arkuszu kalkulacyjnym Excel oraz analizowali jaki wpływ na wykres funkcji liniowej mają wartości współczynników a i b.

Uczniowie z klasy 2f przygotowali pod kierunkiem p. A. Sempruch warsztaty biologiczne na temat wykrywania DNA. W warsztatach uczestniczyła młodzież z klasy I r, która nie tylko zapoznała się z budową chemiczną cząsteczki, ale metodą laboratoryjną izolowała w truskawkach cząsteczkę DNA.

15 marca 2018 r.
Klasa 1a na lekcjach matematyki realizowała projekt "Kreatywni matematycy". Zadanie, jakiego podjęli się uczniowie, sprzyjało integracji zespołu klasowego, uczyło planowania i organizacji pracy oraz samodzielności, dało możliwość korzystania z nowoczesnych metod porozumiewania się (praca w chmurze) oraz przyniosło zadowolenie z sukcesu osiągniętego na drodze samodzielnego wysiłku.
Podsumowaniem dwutygodniowej współpracy było zaprezentowanie w dniu 15 marca br., podczas IV Święta Nauk Ścisłych w Ekonomiku, przez każdy zespół samodzielnie przygotowanej gry planszowej; następnie odbyły się rozgrywki. Uczniowie współzawodniczyli ze sobą w ramach określonych reguł, a przy okazji utrwalali treści z ostatnio omówionych działów matematyki: mieli możliwość sprawdzenia siebie, swojej wiedzy oraz umiejętności.
Gry planszowe są jedną z najbardziej skutecznych i lubianych przez uczniów pomocy dydaktycznych, które nie tylko efektywnie pomagają w przyswajaniu różnych treści, ale przede wszystkim angażują i integrują uczniów.

JSN Epic template designed by JoomlaShine.com