• S6
  • S1
  • S4
  • S2

logoszkoly

Srebro2019

W bieżącym roku obchodzimy 225. Rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Była ona pierwszą w Europie i drugą na świecie nowoczesną, spisaną konstytucją. W uroczystych obchodach tej rocznicy w Siedlcach godnie reprezentowali z pocztem sztandarowym naszą szkołę uczniowie klasy 2R.

W środę 4 maja o godz. 9.00 uczniowie Ekonomika rozpoczęli egzamin maturalny z języka polskiego. W szranki stanęło 125 absolwentów. Z „Lalką”, IV częścią „Dziadów” i poezją Herberta spędzili 170 minut. Wyszli zadowoleni. (Większość z nich twierdziła, że warto kochać, kobietę, życie, świat….).O godz. 14.00 kolejna tura, czyli pisemny rozszerzony z języka polskiego. Z tym egzaminem zmierzyło się 32 uczniów, pisali 180 minut. Dzisiaj „ostra jazda”, bo o godz. 9.00 maturzyści zawalczą o wyniki egzaminu z matematyki na poziomie podstawowym. Za wszystkich trzymamy bardzo mocno kciuki!

W dniu 29 kwietnia 2016r. odbyło się zakończenie roku szkolnego 2015/2016 klas maturalnych. O godz. 12:00 została odprawiona w Kościele Katedralnym Msza Św. w intencji maturzystów oraz ich wychowawców i nauczycieli. O godz. 13:30 w sali gimnastycznej naszej szkoły rozpoczęła się część oficjalna uroczystości pożegnania maturzystów.
Na początku tej uroczystości wygłosiła przemówienie Pani Dyrektor Jolanta Duk. Następnie Pani Dyrektor wręczyła świadectwa ukończenia szkoły z wyróżnieniem, nagrody i dyplomy. Wiele ciepłych słów skierowali do nauczycieli i uczniów także przedstawiciele Rady Pedagogicznej. Maturzyści przekazali szkole swoje pamiątkowe tabla, a w dowód wdzięczności wręczyli kwiaty dyrekcji, nauczycielom i pracownikom szkoły.
Po części oficjalnej nastąpiła część artystyczna, przygotowana przez uczniów z klasy 2F pod kierunkiem p. Pawła Jakubika i p. Edyty Mielniczuk oraz przez zespół wokalny pod kierunkiem p. Tomasza Borkowskiego.

 

28 kwietnia klasa 2R była na wycieczce turystyczno – zawodoznawczej. Pobyt w Warszawie rozpoczął się od poznania tajników robienia prawdziwej włoskiej pizzy. Każdy przygotował samodzielnie pizzę dekorując ją według własnego pomysłu. Po konsumpcji własnych dzieł kulinarnych wszyscy udali się na spacer po Starówce Warszawskiej i Łazienkach Królewskich. Następnie uczniowie mieli niepowtarzalną okazję by zetknąć się ze światem filmu i zobaczyć go z perspektywy filmowców. Wizyta na wystawie „PLAN FILMOWY” to wprowadzenie w fascynujący każdego wielbiciela kina świat tajników realizacji dzieła filmowego. W program ścieżki wytyczonej pośród dekoracji filmowej włączone zostały projekcje materiałów making of z planu filmu, efekty dźwiękowe oraz multimedialne zadania edukacyjne. Zwiedzający mogą zobaczyć kolejne etapy powstawania scenografii i m.in. dowiedzieć się: jacy twórcy i specjaliści pracują na planie filmowym i na czym polega ich praca, czym jest "kontynuacja" i "patynowanie", dlaczego na planie filmowym tak ważna jest cisza i do czego potrzebny jest klaps, jak filmowo wykreować świat, by widz mógł bez trudu przenieść się w sam środek akcji oraz jak stworzyć Irak na warszawskim Żeraniu i w realistyczny sposób opowiedzieć historię, która wydarzyła się ponad dekadę temu. Dodatkową atrakcja była zawodowa charakteryzacja każdego uczestnika wycieczki, który chciał odmienić swój wizerunek.
Opiekę nad uczniami sprawowały panie: Grażyna Lech i Wioletta Pieńkowska

Dnia 27.04.2016 r odbył się apel z okazji 225 rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Obecni na uroczystości nauczyciele i uczniowie obejrzeli prezentację multimedialną, przedstawiającą głównych uczestników tego ważnego dla Polaków wydarzenia, wysłuchali pieśni okolicznościowych oraz zapoznali się z najważniejszymi fragmentami Konstytucji 3 Maja. Uroczystość przygotowała klasa 1f pod kierunkiem p. Ewy Soszyńskiej.

Jak osiągnąć sukces? - symulacyjna gra edukacyjna, to projekt realizowany przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową pod honorowym patronatem Prezydenta RP Andrzeja Dudy.
Celem gry jest ukazanie osobom wkraczającym na rynek pracy, że sukces życiowy zależy zarówno od sukcesu zawodowego, jak i racjonalnego gospodarowania środkami finansowymi (w tym wyboru produktów finansowych dostosowanych do fazy aktywności zawodowej i społecznej, przy uwzględnieniu potencjalnych zdarzeń losowych).
Zadaniem uczestników jest zdobycie jak największej wartości majątku w wieku 65 lat, przy przejściu na emeryturę. Gra składa się z 5 Etapów odpowiadających fazom okresu życia. W trakcie gry uczestnicy podejmują decyzje:
• finansowe, dotyczące alokacji zgromadzonych oszczędności, w różne produkty finansowe
• zawodowe, dotyczące udziału w szkoleniach i kursach podnoszących kwalifikacje
• ubezpieczeniowe, dotyczące zakresu ubezpieczenia na poszczególnych etapach życia,
• pozostałe, dotyczące innych wydatków konsumpcyjnych.
W trakcie gry spotykają ich także zdarzenia losowe, które mogą pozytywnie lub negatywnie wpłynąć na ich budżet.
W grze brały udział klasy: 1c i 2r. Wszyscy z bardzo dużym zaangażowaniem podejmowali decyzje na poszczególnych jej etapach. Żadna z grup nie musiała ogłosić upadłości konsumenckiej i zakończyć gry przed czasem. Członkowie grup, które osiągnęły najlepsze wyniki finansowe otrzymali drobne nagrody rzeczowe.
Grę prowadziły panie: Grażyna Lech i Wioletta Pieńkowska.

JSN Epic template designed by JoomlaShine.com