• S6
  • S2

logoszkoly

Srebro2019

W dniu 19.03 szczęśliwie dotarliśmy do Villi Redenta w Spoleto. W poniedziałek odbył się test kompetencji. Przedstawialiśmy informacje na swój temat oraz swoje zainteresowania w dwóch językach: włoskim i angielskim. Następnie po odbyciu testu zostaliśmy przydzieleni do miejsca stażu przez panią koordynator Beatę Watrak. Zostaliśmy zapoznani z harmonogramem praktyk i planowanymi wycieczkami do Asyżu i Perugii oraz Rzymu. Później poznaliśmy okolice oraz piękne zabytki Spoleto m.in. zabytkowe kościoły, akwedukt, starożytne zabytki.

Grupa ze Spoleto
Paulina, Aleksandra, Patrycja

Relacja grupy z Portugalii

W niedzielę podróż zaczęliśmy od lotu do Porto z przesiadką w Lizbonie. Lot minął bez zakłóceń, szczęśliwie dotarliśmy do hotelu w miejscowości Apulia. W poniedziałek zwiedziliśmy Santiago de Compostela - miejsce spoczynku św. Jakuba. Następnego dnia odwiedziliśmy siedzibę instytucji Mobility Friends - organizującej staże zagraniczne dla młodzieży.
Pozdrawiamy ze słonecznej Portugalii!
Ola i Kamil z klasy 3L

Dzisiaj (22.03.2017 r.) każdy z nas po dotarciu na miejsce stażu dostał listę zadań do wykonania. Jednym z naszych obowiązków była obsługa urządzeń biurowych na terenie przedsiębiorstw, np. fax, komputer, kserokopiarka, drukarka, telefon oraz niszczarka. Mogliśmy zorganizować stanowisko pracy, poznać strukturę przedsiębiorstwa i zakres jego działalności. Zapoznano nas z zasadami profesjonalnej obsługi klienta w różnych formach sprzedaży oraz zasadami prowadzenia rozmowy sprzedażowej w dwóch językach: włoskim i angielskim. Poznaliśmy pozostałych pracowników obecnych na terenie miejsca praktyk.
Grupa ze Spoleto
Monika i Karolina

22 marzec 2017 roku to trzeci dzień naszego pobytu w Apulii - malowniczym miasteczku nad Oceanem Spokojnym. Dzisiaj rano całej grupie towarzyszył stres, ponieważ przed nami pierwszy dzień praktyki zawodowej. Dzień rozpoczęliśmy śniadaniem w hotelowej stołówce. Następnie o godz. 8:30 pod hotelem czekał już na nas autokar, który zabrał nas do kampusu w Barcelos. Tam zostaliśmy podzieleni na grupy i ze swoimi opiekunami wyruszyliśmy do miejsc stażu. W przedsiębiorstwach każdy uczestnik praktyk został zapoznany ze środowiskiem firmy, pracownikami poszczególnych działów oraz zasadami i przepisami tam panującymi. Dla praktykantów zostały przygotowane specjalne stanowiska pracy, gdzie osoby mogły wykonywać powierzone im zadania. Praca zakończyła się o godz. 16:00 i autokarem dotarliśmy do hotelu.